زبان برنامه نویسی موبایل(Android)

دوره آموزشی زبان برنامه نویسی موبایل(Android)


دوره آموزش زبان برنامه نويسي اندرويد  تاريخچه پيدايش موبايل ايده اولين گوشي موبايل | تلفن همراه دنيا در سال 1973 توسط مارتين کوپرآمريکايي و با الهام گرفتن از فيلم تخيلي پيشتازان فضا به دنيا ارائه شد. مارتين کوپر با طراحي و ساخت اولين گوشي موبايل | تلفن همراه دنيا عنوان مخترع تلفن همراه را به خود اختصاص داد .  اولين گوشي موبايل | تلفن همراه ساخته شده توسط مارتين کوپر وزني معادل 1  کيلوگرم داشت ، اين گوشي 25 سانتي متر طول داشت و تنها...

توضیحات بیشتر...

توضیحات

دوره آموزش زبان برنامه نويسي اندرويد 
تاريخچه پيدايش موبايل

ايده اولين گوشي موبايل | تلفن همراه دنيا در سال 1973 توسط مارتين کوپرآمريکايي و با الهام گرفتن از فيلم تخيلي پيشتازان فضا به دنيا ارائه شد. مارتين کوپر با طراحي و ساخت اولين گوشي موبايل | تلفن همراه دنيا عنوان مخترع تلفن همراه را به خود اختصاص داد . 
اولين گوشي موبايل | تلفن همراه ساخته شده توسط مارتين کوپر وزني معادل 1  کيلوگرم داشت ، اين گوشي 25 سانتي متر طول داشت و تنها براي مدت 20 دقيقه شارژ مي شد و سپس مي بايست به منظور شارژ مجدد به منبع تغذيه متصل مي شد . 
مارتين کوپر در آن زمان با سمت مهندس الکترونيک در شرکت موتورولا مشغول به کار بود و پس از اين که اين شرکت امتياز اختراع گوشي موبايل | تلفن همراه را از مارتين کوپر خريد اقدام به توليد و عرضه اولين سري گوشي موبايل | تلفن همراه کرد. 
گوشي هاي توليد شده درشرکت موتورلا با قيمت 4 هزار دلار به بازار عرضه مي شدند ، تنها تفاوت اين گوشي ها  با گوشي طراحي و توليد شده اوليه توسطمارتين کوپر ايت بود که عمر باطري آن ها 10 دقيقه افزايش پيدا کرده بود . اين گوشي ها که داراي يک صفحه کليد 20 دکمه اي و يک آنتن به نسبت بلند بودند  داينوک تالک 8000 نام گرفتند . 

زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد

زبان برنامه نويسي اندرويد خود به شاخه ها ي مختلفي تقسيم بندي شده که در ادامه به آن ها اشاره خواهيم کرد و به اختصار کاربرد هاي هريک را نيز توضيح خواهيم داد . 
زبان برنامه نويسي اندرويد جاوا :
زبان برنامه نويسي رسمي اندرويد زبان جاوا است . ياديگري زبان برنامه نويسي اندرويد جاوا بسيار دشوار است به طوري که در ليست دشوارترين زبان هاي برنامه نويسي اندرويد قرار دارد . جاوا زبان رسمي برنامه نويسي اندروي بوده و به همين دليل نسبت به ساير زبان هاي برنامه نويسي اندرويد بيشترين ميزان پشتيباني را از سمت گوگل دريافت مي کند . تعداد بسيار زيادي از برنامه هاي موجود در گوگل  پلي استور با استفاده از اين زبان برنامه نويسي طراحي شده اند . 

زبان برنامه نويسي اندرويد کاتلين : 
زبان برنامه نويسي اندرويد کاتلين عليرغم اين که يک زبان برنامه نويسي جديد است اما توانسته پس از زبان برنامه نويسي جاوا در جايگاه دومين زبان برنامه نويسي انرويد را به خود اختصاص دهد . زبان برنامه نويسي کاتلين از بسياري از جهات شبيه به زبان برنامه نويسي جاوا است اما يادگيري آن در مقايسه با زبان برنامه نويسي جاوا بسيار ساده تر و آسان تر است . 
زبان برنامه نويسي اندرويد کاتلين مانند زبان برنامه نويسي اندروي جاوا را مي توان بر روي ماشين هاي مجازي نصب و اجرا کرد . يک ياز مزاياي اصلي زبان برنامه نويسي اندرويد کاتلين نسب به زبان برنامه نويسي اندرويد جاوا اين است به کدر زني بسيار کمتري نياز دارد که روند کار برنامه نويسان را در مقايسه با زبان برنامه نويسي جاوا بسيار ساده ت و سريع تر مي کند .  
زبان برنامه نويسي اندرويد C++ : 
زبان برنامه نويسي اندرويد C++ يکي ديگر از زبان ها برنامه نويسيس اندرويد است . يادگيري اين زبان نيز پيچيدگي ها مخصوصو به خود را دارد . زبان برنامه نويسي اندرويد C++ بواسطه وجود Android NDK در زبان برنامه نويسي اندرويد قابل استفاده و پشتيباني است . از مشکلات استفاده از زبان برنامه نويسي C++ مي توان به انعطاف پذيير کم و وجود تعداد باگ هاي بسيار زياد در مقايسه با زبان برنامه نويسي اندرويد جاوا اشاره کرد . 
زبان برنامه نويسي اندرويد C#| C شارپ :
زبان برنامه نويسي اندرويد C# در مقايسه با زبان هاي برنامه نويسي  اندرويد C , C++ بسيار ساده تر است و از پشتيباني محيط هاي قدرتمندي مانند زامارين و يونيتي برخوردار است . اين زبان براي برنامه نويسي بازي هاي موبايل بسيار مناسب است . زباله روبي خودکار يکي از مزاياي زبان برنامه نويسي اندرويد C#  است که به مفهوم عدم اشغال بي مورد حافظه مي باشد . 
زبان برنامه نويسي اندرويد بيسيک :
زبان برنامه نويسي   اندرويد بيسيک يکي از زبان هاي برنامه ريزي اندرويد است که عليرغم قدمت بسيار زياد هنوز قابليته اي بسياري داشته و به کرات مورد استفاده برنامه نويسان قرار مي گيرد . زبان برنامه نويسي اندرويد بيسيک برخلاف نامش بسيار پيچيده و آموزش آن نيز دشوار است . زبان برنامه نويسي اندرويد بيسيک  قابليت استفاده در  پرکاربردترين محيط‌هاي توسعه نرم افزارهاي اندرويد که شامل اندرويد استوديو، يونيتي و يا زامارين است را ندارد . 
زبان برنامه نويسي اندرويد کرونا |Corona : 
زبان برنامه نويسي اندرويد کرونا براي توسعه و گسترش دادن ابزرهاي چند پلتفرمي مناسب است . زبان برنامه نويسي اندرويد کرونا زباني  است که در عين دارا بودن قدرت بالا و کنترل‌هاي مورد نياز به منظور ساخت ابزارهاي اندرويدي مورد نظر، ساده و قابل فهم است .
زبان برنامه نويسي اندرويد فون گپ : 
زبان برنامه نويسي اندرويد فون گپ براي طراحان وب که به واسطه کار خود با HTML  و CSS آشنا هستند بسيار مناسب است به طوري که بواسطه آشنايي با اين زبان بدون نياز به ساير زبان هاي برنامه نويسي اندرويد مي تواند کليه اپليکيشن هاي مورد نياز خود را طراحي  و اجرا نمائيد . 
لازم به ذکر است هيچ يک از زبان هاي برنامه نويسي اندرويد را  با تمام کم و کاستي هاي آن ها نمي توان زبان بد و بي کاربرد به حساب آورد زيرا زبان هاي برنامه نويسي مانند زبان هاي صحبت کردن مردم در سراسر دنيا هستند که هر يک در حوزه خود بسيار موثر وقابل استفاده هستند . 
بازار کار زبان برنامه نويسي موبايل  اندرويد 
با توجه به بازار داغ و بسيار پر رونق  موبايل در سراسر دنيا و يکسان بودن زبان هاي برنامه نويسي اندرويد در سراسر دنيا کارشناسان برنامه نويسي زبان اندرويد موبايل در همه جاي دنيا ازموقعيت هاي شغلي خوبي برخوردار هستند و همچنين اين افراد در صورت برخورداري از تخصص و تبحر بالا مي توانند از سطح درآمد خوبي برخوردار شوند . 

دوره هاي آموزشي زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد 

موبايل يکي از تکنولوژي هاي به نسبت جديد در دنيا به شمار مي رود و به تبع آن برنامه نويسي موبايل اندرويد نيز يکي از علوم و رشته هاي به نسبت جديد در دنياي علم و تکنولوژي به شمار مي رود اما با توجه به روند روبه رشد تکنولوژي موبايل و بازار بسيار داغ و پر رونق آن که منجر به رشد و رونق بسيار زياد حرفه برنامه نويسي موبايل اندرويد شده است ، دوره هاي آموزشي زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد با استقبال بسيار قابل توجه مخاطبان مواجه شده است . 
با توجه به استقبال بسيار قابل توجه متقاضيان از دوره هاي آموزشي زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد برخي از مراکز آموزشي معتبر اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد و ارائه گواهينامه زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد کردند . 
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است . مرکز آموزش مجازي پارس در راستاي پاسخگويي به نياز علاقه مندان اقدام به برگزاري دوره زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد براي علاقه مندان اين رشته کرده است . با توجه به اين که مرکز آموزش مجازي پارس با ارائه بسته هاي آموزشي زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد فراگيران از حضور دردوره هاي آموزشي حضوري بي نياز کرده است فراگيران مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه آموزش هاي لازم را پشت سر گذاشته . 
فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين عرصه موفق به اخذ مدرک برنامه نويسي زبان موبايل اندرويد نيز خواهند شد . 
با توجه به بازار کار پر رونق ،  رو به رشد و خوش آتيه برنامه نويسي موبايل و شرايط ايده آل دوره هاي آموزشي زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد مرکز آموزش مجازي پارس ، شرکت در دوره هاي زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد به کليه علاقه مندان اين رشته توصيه مي شود . 
اخذ مدرک زبان برنامه نويسي موبايل اندرويد مي توان شانس ورود علاقه مندان به بازار کار را به ميزاني قابل توجهي افزايش دهد . 
 

برگزارکننده: مرکز آموزش مجازی پارس
ثبت نام و افزودن گواهینامه ها

سرفصل بسته ی آموزشی

به دلیل تطابق با دانش به روز و مورد تایید استانداردهای جهانی، امکان بروز رسانی و تغییر سرفصل ها وجود دارد.

فصل اول (مقدماتی)

  • ۱ - مبانی
  • مقدمه - آشنایی با اندروید - تاریخچه اندروید
  • ۲ - ساختار یک App
  • ساختار یک App (١) - ساختار یک App (٢)
  • ۳ - کامپوننت های یک App
  • کامپوننت Activity - سایر کامپوننت های یک App
  • ۴ - پیاده سازی App توسط جاوا
  • ۵ - آشنایی با Packageها
  • کار با Packageها - فراخوانی Packageها
  • ۶ - استفاده از SDK Manager
  • ۷ - ایجاد App جدید
  • ایجاد نخستین App جدید - تنظیمات ایجاد App جدید (١) - تنظیمات ایجاد App جدید (۲)
  • ۸ - کار با Android Studio
  • محیط عمومی برنامه - کار در نمای Project - سفارشی کردن محیط کاری
  • ۹ - ایجاد یک AVD
  • ایجاد Virtual Device - تنظیمات ایجاد Virtual Device
  • ۱۰ - اجرا و اتصال فیزیکی Device
  • اجرای Virtual Device - اتصال فیزیکی Device
  • ۱۱ - کار با Command Line
  • افزودن Command Line - افزودن دستورات به System Path - کار در Command Line (١) - کار در Command Line (٢) - ایجاد پروژه در Command Line
  • ۱۲ - ساختاره یک پروژه اندروید
  • ساختاره یک پروژه اندروید (١) - ساختاره یک پروژه اندروید (۲)
  • ۱۳ - کار با Gradle Scripts
  • مفهموم Gradle Scripts - مدیریت Gradle Scripts
  • ۱۴ - مدیریت فایل Manifest
  • آشنایی با فایل Manifest - ویرایش فایل Manifest - تعیینLabel یک App - عنصر Activity
  • ۱۵ - کار با Resourceها
  • کار با App Resourceها - ایجاد Resource File - اضافه کردن خصوصیات
  • ۱۶ - کار در نمای Design
  • کار در نمای Design (١) - کار در نمای Design (٢) - کار در نمای Design (٣)
  • ۱۷ - کلاس های View و ViewGroup
  • کلاس های View و ViewGroup
  • ۱۸ - کار با Layout Resourceها
  • آشنایی با Layout Resource - ایجاد و بارگذاری فایل Layout
  • ۱۹ - واحدهای اندازه گیری
  • انواع واحدهای اندازه گیری - کار با Dimension Resourceها
  • ۲۰ - آزمون های عملی
  • ۶ دوره آزمون عملی

فصل دوم (متوسط)

  • ۱ - مدیریت چند صفحه
  • مدیریت چند صفحه
  • ۲ - کار با LinearLayout
  • استفاده از LinearLayout - خصوصیات LinearLayout - استفاده از Containerها
  • ۳ - کار با RelativeLayout
  • استفاده از RelativeLayout - تنظیم مکان دکمه و متن - تنظیم مکان کامپوننت
  • ۴ - افزودن Viewها
  • افزودن Viewها (١) - افزودن Viewها (۲)
  • ۵ - کنترل نمایش Componentها
  • ۶ - کار با متون
  • دریافت و نمایش مقادیر متنی - سایر تنظیمات TextView - درج متون طولانی - ایجاد Scrollbar
  • ۷ - فرم ثبت نام
  • ایجاد یک فرم ثبت نام - تنظیمات فرم ثبت نام
  • ۸ - مواجهه با رویدادها
  • آشنایی با ابزار Logcat - متد OnCreate - سایر متدهای کلاس MainActivity
  • ۹ - مدیریت رویدادها
  • مدیریت رویدادهای کاربر (١) - مدیریت رویدادهای کاربر (۲) - مدیریت رویدادها توسط جاوا
  • ۱۰ - چرخه حیات Activity
  • آشنایی با چرخه حیات Activity - قوانین Stack - حالت های یک Activity
  • ۱۱ - مدیریت رویدادهای چرخه حیات
  • مدیریت رویدادهای چرخه حیات (١) - مدیریت رویدادهای چرخه حیات (۲)
  • ۱۲ - کنترل تنظیمات
  • مدیریت تنظیمات Configuration - مدیریت تنظیمات جهت Device
  • ۱۳ - کار با ImageView
  • آشنایی با ImageView - تعیین منبع تصویر
  • ۱۴ - نمایش Dynamic تصاویر
  • نمایش Dynamic تصاویر (١) - نمایش Dynamic تصاویر (۲)
  • ۱۵ - بارگذاری تصاویر
  • ایجاد پوشه Assets - بارگذاری تصاویر از پوشه Assets - انتقال تصویر به کنترل Drawable
  • ۱۶ - کار با منوها
  • ساختار منوها - اضافه کردن یک آیتم به منو - درج کد برای آیتم های منو
  • ۱۷ - کار با منوها در حالت Runtime
  • افزودن آیتم ها به صورت Dynamic - متد Add - متد OnMenuItemClick
  • ۱۸ - کار با Action Bar
  • نمایش آیتم ها در Action Bar - تنظیمات آیتم های Action Bar
  • ۱۹ - ایجاد Activity
  • ۲۰ - آزمون های عملی
  • ۶ دوره آزمون عملی

فصل سوم (پیشرفته)

  • ۱ - مدیریت راهبردی App
  • استفاده از Explicit Intent - بازگشت به Activity قبلی
  • ۲ - ارسال و دریافت داده ها از Activity
  • فرستادن داده به یک Activity - دریافت داده در یک Activity - بازگرداندن داده ها به Activity والد - متد RegisterClickHandler
  • ۳ - دریافت نتیجه از Activity
  • دریافت نتیجه از Activity (١) - دریافت نتیجه از Activity (٢)
  • ۴ - کار با Implicit Intent
  • کار با Implicit Intent (١) - کار با Implicit Intent (٢)
  • ۵ - تعامل با بازار اندروید
  • ۶ - کار با Launcher Icon
  • آشنایی با Launcher Icon - ایجاد یک Launcher Icon سفارشی - اعمال تغییرات بر روی آیکون
  • ۷ - ایجاد یک Launcher Icon
  • ایجاد یک Launcher Icon - درج Launcher Icon در App
  • ۸ - ایجاد منابع Drawable
  • ایجاد منابع Drawable
  • ۹ - کار با فایل های گرافیکی 9-Patch
  • آشنایی با فایل های گرافیکی 9-Patch - ایجاد یک فایل گرافیکی 9-Patch
  • ۱۰ - صفحات قطعه بندی شده
  • ایجاد یک صفحه قطعه بندی شده - بررسی کدها
  • ۱۱ - کار با Styleها
  • آشنایی با Styleها - ایجاد Style جدید - اعمال Style جدید
  • ۱۲ - آشنایی با Themeها
  • ایجاد یک Theme سفارشی - اعمال Theme به App
  • ۱۳ - کار با Material Design
  • استفاده از Material Design - اجرا بر روی اندرویدهای قدیمی تر - سفارشی کردن Material Design
  • ۱۴ - استفاده از داده ها
  • کلاس های کار با داده ها - کار با مجموعه ای از داده ها
  • ۱۵ - نمایش داده ها
  • کار با کامپوننت ListView - نمایش داده ها در ListView - ایجاد مرجعی به ListView
  • ۱۶ - مدیریت رویدادهای ListView
  • مدیریت رویدادهای ListView (١) - مدیریت رویدادهای ListView (٢)
  • ۱۷ - استفاده از ListView
  • انتخاب گزینه از ListView - نمایش جزئیات در Activity جدید
  • ۱۸ - مراحل اجرای پروژه
  • سفارشی کردن نمایش List-Item - افزودن کامپوننت TextView - کار با کلاس ArrayAdapter - بازنویسی متد GetView - افزودن کامپوننت ImageView - تنظیم تصاویر به صورت Dynamic
  • ۱۹ - ایجاد فایل APK
  • ۲۰ - آزمون های عملی
  • ۶ دوره آزمون عملی
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس