آموزش مهندس طراح و توسعه دهنده وب

مهندس طراح و توسعه دهنده وب


اولین مهندس طراح وب سایت :

 

در سال 1991 زمانی که "تیم برنرزلی" اولین صفحه وب جهان را که شامل چند پاراگراف و یک لینک به ایمیل خودش به صورت mailto (برای اینکه مرورگر را مجبور کنیم لینک را به عنوان یک لینک ایمیل بشناسد، باید از این عبارت :mailto به جای //:http در آغاز آدرس استفاده کنیم و بعد از آن آدرس ایمیل را بنویسیم ) را طراحی کرد. اولین سایت ایجاد شد و اولین طراح وب خودش را به دنیا معرفی کرد. در واقع برنرزلی اولین طراح وب تاریخ گردید. بعد از آن وب سایت خیلی پذیرفته شد و روز به روز پیشرفت کرد.

خرید دوره مهندس طراح و توسعه دهنده عمومی وب

 

اولین-مهندس-طراح-وب-سایت


طراح وب کیست؟

طراح وب کسی است که با استفاده از طراحی لایه ظاهری و نحوه نمایش  گرافیک و جالب سعی دارد وب سایت را از لحاظ دیداری در شبکه اینترنت ارتقا ببخشد ، طراح وب همیشه از کد نویسی استفاده نمی کند.

-  معمولا طراحان وب از مهارت خود در زمینه ایجاد یک طراحی در وب استفاده می کنند. یک طراح وب سایت بیشتر بر زیبایی سایت و مواردی چون رنگ، فونت ها ، تایپوگرافی ، روابط اجزا و مخاطب تمرکز می کند.

-  شغل های گوناگونی وجود دارد از جمله حرفه برنامه نویسی وب، تولید محتوای وب، نویسندگی وب و گرافیک هنری که در طراحی وب سایت فعالیت دارند.

-  خیلی از طراحان وب بسیار علاقه دارند در طول روز  وب گردی کنند و به دیگر صفحات وب بروند.

-  طراحی وب در کل یک هنر کامپیوتری و دیجیتال است. اکثر طراحان وب بخشی از یک تیم از کاربران حرفه ای هستند که روی وب سایت ها فعالیت دارند.

-  طراح وب باید سایت را در ذهن خود تصویر سازی کرده و درک کند وب سایت مورد نظر چگونه کار خواهد کرد.


وظایف طراحان وب سایت :

طراحان وب سایت حرفه ای وظایف گوناگونی دارند که هر فردی با توجه به موقعیت خود در آن کار می کند.  اگر طراح وب در درون یک تیم پروژه فعالیت کنند کارش تخصصی تر می شود ولی اگر خودش مسئولیت تمام کار طراحی و تولید یک وب سایت را بر عهده بگیرد ، کارهایی که بر دوشش است زودتر انجام می دهد. به طور کلی وظایف به شرح زیر است.

-    ارتباط با مشتریان راجب به نوع کار و نوع بازدید کنندگان سایت شان و درک بالا از مقصود و انتظارات مشتریان یا کارفرما، و تولید یک وب سایت بهتر و نزدیک به هدف مشتری.

-    ساخت یک طرح که نشان دهنده ساختار سایت و نحوه ارتباط سطح مختلف باشد که گاهی به صورت الکترونیکی و به صورت کاغذی ایجاد می شود و مبنای کار طراح وب است .

-    تصمیم گیری در مورد متن، رنگ ها و بک گراندهای مورد استفاده این قسمت نیز با مشورت کارفرما صورت می گیرد.

-    ایجاد کردن صفحات وب، آیکون ها، لینک ها و عکس ها با استفاده از نرم افزار طراحی وب- به این قصد انجام می گردد که نرم افزارهای زیادی تولید شده است که به نرم افزار Dream viewer به عنوان یکی از معروف ترین آن ها می توان اشاره نمود.

-    اضافه کردن داشته های مولتی مدیا مانند فیلم، صدا، انیمیشن به سایت در این قسمت از نرم افزارهای مختلفی استفاده می گردد.

-    قرار دادن سایت روی سرور برای شروع کار ، و تحویل به کارفرما

شما علاقمندان می توانید علاوه بر گذراندن دوره آموزش و دریافت مدرک مهندس طراح و توسعه دهنده وب ، وب سایت مورد نظر خود و شرکت ها را طراحی کنید  و به عنوان یک طراح روی انواع سایت ها از سایت های آموزشی و تبلیغاتی تا وب سایت فروشگاه های اینترنتی کار کنید. طراح وب از خلاقیت و توانایی فنی برای ساخت و طراحی وب سایت ها استفاده می کند.

علاقمندان به خصوص طراحان وب نیاز دارند به زبان های برنامه نویسی وب همچون HTML و CSS  کار کنند و کد نویسی صفحات وب تجربه کسب کنند.

 

رشته های تحصیلی در ارتباط با طراحی وب :

معمولا فارغ التحصیلان برخی از رشته های مرتبط مانند گرافیک رایانه ای و بعضی رشته های دیگر هنری می توانند به کار طراحی وب وارد شوند.

آموزش مهندس طراح و توسعه دهنده عمومی وب 

 

رشته-های-تحصیلی-در-ارتباط-با-طراحی-وب

 

درآمد و بازار کار مهندس طراح سایت :

درآمد یک مهندس طراح سایت بستگی به این دارد که مستقل کار کند یا برای شرکتی در حا انجام وظیفه است . میزان دقیق آن بستگی به سطح درآمد مهارت شغلی مهندس طراح وب دارد، که سختی کار خواسته شده، بزرگی شرکت که در آن کار می کند، و چقدر در ماه می توانند پروژه بگیرند حتی می توانند قیمت ها را متغییر کنند تا حدود درآمد دستشان بیاید. اگر طراحان وب حرفه باشند نسبت به بزرگی پروژه ها و قیمت ها بسیار بالاتر از این خواهد بود. تعرفه طراحی وب در کشورهای اروپایی و آمریکایی جزو شغل های پردرآمد است.

 

توسعه دهنده وب | Web Developer کیست؟

-  توسعه دهنده وب روش هایی برای پیشرفت وب سایت ارایه می کند. کار Web Developer  برنامه نویسی سایت نمی باشد. برنامه نویسان وب معمولا در حال کد نویسی وب سایت هستند.

-  توسعه دهنده وب به طراحی سایت سرعت می دهد. توسعه دهنده وب یکی از نرم افزارهای بسیار قوی در زمینه طراحی سایت می باشد.

-  یک توسعه دهنده وب یک برنامه نویس است. توسعه دهنده وب متخصص پیشرفت در نرم افزارهای شبکه جهانی وب یا یک توزیع کننده نرم افزار های وب استاندارد می باشد که نرم افزارها تحت HTTP از سوی یک سرویس دهنده وب به یک مرورگر وب فرستاده و اجرا می گردند.

-  یک توسعه دهنده وب در شرکت های مختلفی مشغول به کار شود ، چه شرکت های خصوصی و چه شرکت های از نوع کسب و کارهای خانگی  یا شرکت های متوسط و یا بزرگ و چه در سازمان های دولتی مشغول به فعالیت می شوند.

-  یک توسعه دهنده وب می تواند به صورت ساعت کاری کامل برای یک شرکت کار کند یا برخی دیگر ممکن است بصورت مشاور یا به صورت یک پیمانکار  برای یک اداره کوچک خاص کار کنند.

-  یک توسعه دهنده وب با توجه به بزرگی یا کوچکی پروژه کارهای گوناگونی را در یک پروژه به عهده بگیرد که این پروژه به بزرگی و کوچکی تیمی که توسعه دهنده وب با آن ها کار می کنند، دارد.

-  یک درآمد ثابت و بسیار زیاد یکی از آرزوهای طراحان و توسعه دهندگان وب است.

-  نوع کار یک توسعه دهنده وب دقیقا همان چیزی است که سبب تفاوت زیاد در بین کارمندان در این رشته می گردد. درخواست بالا در این حرفه باعث شده تا یک توسعه دهنده وب با توجه به علاقه ای که در کار خود احساس می کند، درآمد قابل توجهی نیز به دست آورد.

 

وظایف یک مهندس توسعه دهنده وب عمومی :

شغل یک توسعه دهنده وب، ساختن سایت های جالب و جذاب و کاربردی برای نمایش دادن محصولات و خدمات مشتریان خود به افراد زیادتر است. به احتمال زیاد از شخص خواسته می شود تا کاربران آینده خود را شناسایی کند و یک وب سایت مناسب درخواست مشتری نیز طراحی کند. کار توسعه دهنده وب ممکن است شامل ارتباط با مشتریان  درباره درخواست ها برای وب سایتشان و چگونگی به روز رسانی باشد.

 

مهارت اصلی مهندس توسعه دهنده وب عمومی :

یک توسعه دهنده وب باید با فناوری روز آشنایی داشته باشد و این را بداند که  چه جوری با یک کامپیوتر و سرورهای وب می توانند کار کند. همچنین باید با بسیاری از برنامه های نرم افزاری، برنامه های کاربردی وب و زبان های برنامه نویسی وب آشنا گردد، مانند زبان نشانه گذاری (Ruby on Rails ،  HTML و C++  )  . این حرفه مبتنی بر پروژه است، مهندس باید بتواند به طور تاثیر انگیز ارتباط برقرار کند، اهداف معیین شده را تعیین کند. خلاقیت جز مهارت یک مهندس توسعه دهنده وب عمومی است.

"خریدار" فقط می تواند شرکت فناوری، سازمان، دولت و .... سایت تان باشد که نیازمند یک وب سایت یا برنامه کاربردی دارد.

 

مدرک مهندس طراح و توسعه دهنده عمومی وب 

 

مهارت-اصلی-مهندس-توسعه-دهنده-وب-عمومی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس