با پارسی کانادا کلاهبردار جعل ویزا را بشناسید!

گزارش‌ها و شواهد منتشر شده حاکی از آن است که در سال‌های اخیر نرخ کلاهبرداری مهاجرتی و جعل ویزا بیش‌ازپیش افزایش پیدا کرده و پرونده‌های قضایی در این مورد با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده‌اند.

جذابیت بالای بازار مهاجرت، پیچیدگی زیاد و انبوهی از اطلاعات قدیمی و به‌روز به همراه چالش‌های ذاتی مهاجرت باعث شده فرصت برای سودجو و کلاهبردار مهیا باشد و به خود اجازه دهنده با پول، اعتبار و زمان افراد متقاضی مهاجرت بازی کنند.
 تنوع بالای شگردهای مهاجرت، بی‌پروایی از انجام هرگونه عمل غیرقانونی و جعل مجوزها مختلف باعث به‌وجودآمدن آسیب‌های جدی شده است.

به همین خاطر پارسی کانادا باهدف مقابله و شناسایی افراد کلاهبردار تحقیقات و بررسی‌های میدانی خود در باب کلاهبرداری مهاجرتی را منتشرمی کند تا افراد کمتری در دام سوداگران مهاجرت قرار بگیرند.

مشاوره پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری

ویژگی افراد کلاهبردار که باید بشناسید!

شخصیت و خصلت افراد کلاهبردار مهاجرتی از شباهت‌های زیادی برخوردار هستند، این افراد برای رسیدن به اهداف شوم خود ناچار به رعایت یک‌سری رفتار و خصلت‌های خاص هستند تا بتوانند به کلاهبرداری خود ادامه دهند. توصیه ما در پارسی کانادا این است از افرادی با این ویژگی و رفتارها دوری کنید تا پول، زمان و اعتبارتان در امنیت کامل باشد.

  • افراد کلاهبردار که تمایل به جعل ویزا دارند، پیشینه و نشانی در بازار ندارد و کمتر کسی آن‌ها را می‌شناسد. این افراد نه در شبکه‌های اجتماعی، نه جست‌وجوی گوگل و نه در میان متخصصین حوزه مهاجرت اعتبار، وجه و نشانی ندارند.
  • افراد کلاهبردار همیشه فرافکنی می‌کنند، اطلاعات کامل ارائه نمی‌کنند و با ایجاد ترس در افراد متقاضی مهاجرت تصمیم‌گیری آن‌ها را دچار اختلال می‌کنند.
  • کلاهبردار مهاجرتی از عقد قرارداد شفاف و ارائه جزئیات آن پرهیز می‌کند و اجازه نمی‌دهد شما در مورد جزئیات قرارداد با افراد دیگر صحبت کنید. ابهام در توافق‌ها و برنامه‌ها از جمله خصلت‌های افراد کلاهبردار است.
  • افراد کلاهبردار دید خوبی نسبت به قانون ندارند و از هجو قانون و رفتارهای فراقانونی استقبال می‌کنند. آن‌ها معتقدند هدف وسیله را توجیه می‌کند، به مشتریان خود پیشنهادهای غیرقانونی و ریسک‌های غیر سیستمی را زیاد پیشنهاد می‌دهند.
  • افراد کلاهبردار دروغ‌گویی را راحت انجام می‌دهند، اغراق می‌کنند و بیش از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند.

اگر در افراد و مؤسسات مهاجرتی این ویژگی‌ها را مشاهده کردید به‌یقین بدانید که به‌راحتی سرمنزل مقصود را نخواهی دید و در پروسه مهاجرت به مشکل خواهید خورد. بر اساس تحقیقات پارسی کانادا، این ویژگی‌ها در افراد جعل‌کننده ویزا و کلاهبردارها به‌کرات تکرار شده است.

شگردهای کلاهبرداری افراد جعل‌کننده ویزا

افراد جعل‌کننده ویزا معمولاً شگردهای خاصی برای تقلب دارند که باید با آن‌ها آشنا باشید. هروقت این پیشنهادها و رفتارها را از آن‌ها مشاهده کردید باقدرت و اطمینان کامل از آن‌ها دوری کنید، چرا که علاوه بر پول و زمان، اعتبار خود را در سفارت کشور مقصد از دست می‌دهید و گاهی دچار پر وند‌های حقوقی می‌شوید که آسیب‌های جبران‌ناپذیری به فرد می‌زند.

تغییر مدل پرونده و مدارک آن

باتوجه‌به بررسی‌های پارسی کانادا افراد کلاهبردار، بدون توجه به الزامات پرونده و نوع ویزا بخشی از مدارک را نادیده می‌گیرند و اعلام می‌کنند. برای مثال به مدرک زبان انگلیسی نیاز ندارد یا در ویزای کار نیازی به جاب آفر نیست. البته به همین مسئله اکتفا نمی‌کنند و نسبت به جعل مدرک زبان یا جاب آفر هزینه هنگفت دریافت می‌کنند.

این رفتارها به‌شدت پرخطر و ریسک زیادی دارند، توصیه ما این است از این موارد پرهیز کرده و مدارک قانونی را مطابق نیاز پرونده تسلیم سفارت کنید.

شگردهای کلاهبرداری مهاجرتی که باید حواستان باشد

تضمین کامل در اخذ ویزا

افراد کلاهبردار به‌راحتی تضمین اخذ ویزا را می‌دهند، دروغ می‌گویند و همیشه معتقد هستند می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن بخش‌های مختلف پرونده مهاجرتی را به نتیجه برسانند.

متقاضیان مهاجرت باید بدانند که پرونده‌های مهاجرتی هیچ‌گونه گارانتی و تضمینی برای موفقیت در پرونده مهاجرتی وجود ندارد، چرا که بخشی از فرایند مهاجرت در دستان سفارت کشور مقصد و تابع قوانین آن کشور است و نمی‌توان بر اساس موارد غیرقابل‌کنترل گارانتی و تضمین ارائه کرد.

دریافت مبلغ و نوع عقد قرارداد

افراد کلاهبردار معمولاً بخش زیاد یا کل مبلغ قرارداد را قبل از شروع کار دریافت می‌کنند و قرارداد رسمی که استانداردهای لازم را داشته باشند منعقد نمی‌کنند. درحالی‌که پرداخت حق‌الوکاله دارای استانداردها و شرایط پرداخت مطابق پیشرفت پروژه است که توسط مؤسسات حرفه‌ای اجرا می‌شود.

این ویژگی‌ها در افراد جعل‌کننده ویزا وجود دارد که شما باید نسبت به این موارد آگاه باشید و مراقب افراد سودگرا باشید، چرا که پول، زمان و اعتبار شما می‌تواند مورد هجمه این افراد قرار گیرد.

سخن نهایی

مهاجرت مسیر پرچالشی است که در این مسیر همواره خطرات متنوع در مسیر افراد متقاضی قرار می‌گیرد و آگاهی نسبت به آن‌ها ضروری است. در این مطلب پارسی کانادا تحقیقات و بررسی‌های میدانی خود را در مورد روش‌های مقابله با افراد کلاهبردار منتشرکردن تا متقاضیان مهاجرت نسبت به این حقه‌ها آگاه‌تر باشند.

درصورتی‌که در مورد روش افراد کلاهبردار اطلاعات بیشتری دارید از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا دست افراد کلاه بردار مهاجرتی از این بازار کوتاه شود.

برچسب ها : انتشار دهنده:

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس