آموزش اصول مدیریتی و سرپرستی

آموزش اصول مدیریتی و سرپرستی

درباره  دوره 

سرپرست چیست؟

رده های مختلف مدیریت در هر سازمان یا مجموعه کاری که به نوعی سرپرستی عده ای را به عهده دارند . یا به عبارتی کار دیگران را کنترل می کنند  و بدون توجه به موقعیت  آنها در سلسله مراتب قدرت در سازمان  و رسما بر کار دیگران نظارت دارند نیز سرپرست شناخته می شوند. یا به عبارتی دیگر یک مدیر اجرایی یا عملیاتی است مه هدایت و رهبری مستقیم عده ای از کارکنان را نیز بر عهده دارد.
تنها دانش کار کافی نیست آشنایی نظری با کار و دانش مهارت فنی شرط لازم برای سرپرستی است. که باید ضمن داشتن تسلط بر کار روش های کار طرز کار ماشینها و ابزار وسایل را بشناسد. و خواسته ها و انتظارات مدیران را بداند و میزان اختیارات و مسئولیت های خویش را تشخیص دهد و مهمتر از آن انتظار می رود موجب انگیزه در افراد شود.

•    مسئولیت های سرپرست شامل موارد زیر می باشد :
- ارایه گزارش کار به مدیران و ایجاد هماهنگی پیشبرد کار
- آموزش و حفاظت در برابر خطرات هدایت و راهنمایی افراد و ایجاد نظم و رهبری کار گروهی ایجاد انگیزه تغییر و تحول 
- برنامه ریزی اجرایی کار
- تهیه گزارش های کار 
- تعیین نیاز و برنامه ریزی آموزشی کارکنان
- تقسیم کار بین افراد


•    تعیین میزان اختیار و مسئولیت هر یک از کارکنان که در سه رده مدیریتی وجود دارد:
- رده مدیران عملیاتی
- رده مدیران میانی
- رده مدیران عالی سازمان

•    مفهوم و وظایف مدیریت 
در زمینه تامین نیروی انسانی عبارت است پر کردن جایگاه های سازمانی موسسه از راه شناخت نیازمندی های نیروی کار، ذخیره کردن نیروی انسانی در دسترس، کارمندیابی، انتخاب ، ارتقا، ارزشییابی کارکنان، پرداخت مناسب و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز.

•    وظایف مدیریت :

- برنامه ریزی :
ستون و پایه مدیریت است. شامل ارزیابی مداوم آنچه که سازمان هست و آنچه که در آینده می خواهد باشد و ارائه و اجرای برنامه ای مدون برای تحقق اهداف سازمانی می باشد.
وظیفه ایست که در شرایط بحرانی لازم است که استراتژی هایی به طور ناگهانی پیاده سازی گردند، و برنامه های خود را در جهت دستیابی به اهداف خود تغییر دهد این آماده سازی و تنظیم شرایط برنامه ریزی استراتزیک می نامند.
- سازماندهی :
وظیفه مدیریتی سازماندهی است، مدیر باید منابع خود را برای  اجرای برنامه‌ هایی که  تعیین نموده، سازماندهی نماید.

- هدایت یا رهبری
به مدیر کمک می کند فعالیت های کارکنان خود را نظارت نماید و آنها را به سمت مسیری صحیح در جهت تحقیق اهداف فردی و سازمانی هدایت نمایند.

- کنترل :
معین کردن استانداردهای عملکرد که با اهداف سازمانی هماهنگ هستند ، همچنین ارزیابی و گزارش دهی پیرامون عملکردهای مشاغل را بر می گیرد.

- کارمندیابی :
بدون منابع انسانی هیچ سازمانی نمی تواند کارکند و سود آور باشد، حتی مدل های کارای کسب و کار همچون بازاریابی آنلاین نیازمند افرادی متخصص برای جمع آوری کارکنانی آگاه می باشد.


ثبت نام در دوره اصول مدیریتی و سرپرستی مقدماتی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس