کلاهبردار های فعال در فضای مجازی عامل عدم پیشرفت کسب و کارها هستند

کلاهبردار های فضای مجازی در حال نابودی تک تک کسب و کارها هستند. از این رو می توان عمل آن ها را نوعی خیانت به ایران و ایرانی تلقی نمود. ایشان معتقدند که استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ از مهمترین محرک های اقتصادی کشور هستند. یکی از موثر ترین روش هایی که می تواند به رشد و توسعه کسب و کارها کمک کند، فضای مجازی و دنیای اینترنت است. اگر کسب و کارها نتوانند از این فضا بهره برده و به رشد و توسعه مدنظرشان دست یابند، خسارت جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد شده و پیشرفت اقتصادی میسر نخواهد بود.

 کلاهبردار های فعال در فضای کسب و کار کشور را محکوم هستند و  باید گفت که جهان پیش‌رو، جهان مجازی و آنلاین است. بنابراین باید به دنبال راهکارهای موفقیت آمیز برای پیشرفت کسب و کارهای مجازی بود. در این راه تهدیدهای بسیار زیادی وجود دارد. عدم آگاهی و همچنین پیشرفت روزانه‌ی این دنیای مدرن، سبب بروز کلاهبرداری ‌های بسیار زیادی شده است. همانطور که دنیای مدرن به سرعت در حال پیشرفت و ترقی است، افراد کلاهبردار نیز از راهکارهای مختلفی برای کلاهبرداری، استفاده می‌کنند. 

پارس پندار نهاد کلاهبرداری های رایج کسب و کار را به نفع کشور نمی داند

کلاهبرداری در فضای کسب و کار و دنیای مجازی به عنوان یک خطر و تهدید جدی قلمداد می شود. این امر به اندازه‌ای از اهمیت بالا برخوردار می‌باشد که در گزارش‌های کمیسیون فدرال آمریکا در سال 2019، بسیار از آن یاد شده است. در این گزارش‌ها، شاهد رقم 1/9 میلیارد دلاری از کلاهبرداری‌های فضای مجازی خواهیم بود. این رقم، رقم بسیار بالایی است که توجه بسیاری از اقتصاددانان را به سمت خود جلب نموده است. این رقم می‌تواند بیانگر این باشد که: اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، کشورها با ورشکستگی بسیار بالایی مواجه می‌شوند. 

کلاهبرداری ‌های فضای مجازی چیست؟!؟

 کلاهبردار های فضای مجازی را می توان به نوعی خائن به مملکت یاد کرد. ایشان بر این اعتقاد هستند که این کلاهبردار ها می‌توانند در تیره و تار شدن اقتصاد کشور، تاثیر بسزایی داشته باشند. با توجه به این موضوع که: پیشرفت آینده اقتصادی کشور وابسته به کسب و کارهای مجازی است، مقابله با این کلاهبردار ها بسی ضروری به نظر می رسد. آمار بالای کلاهبرداری فقط قشر و کسب و کار خاصی را مد نظر ندارد. بلکه کلاهبرداری از فضای مجازی، می‌تواند طیف گسترده‌ای از کارآفرینان و مصرف کنندگان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 

هولدینگ پارس پندار نهاد کلاهبرداری غیر مجاز کسب و کار را محکوم می کند.

 کلاهبردار های فضای مجازی، می‌توانند بر روی تک تک فعالان فضای مجازی موثر باشند. هدف این کلاهبردارها، کسب سود و منفعت از طریق ضرر زدن به کارآفرینان، مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و ... است. با توجه به این موضوع که استارتاپ ‌ها و کسب و کارهای مجازی، به عنوان بهترین محرک‌های اقتصادی شناخته شده‌اند، حفظ آنها بسی ضروری می‌باشد. در صورتی که این کسب و کارها نتوانند به موفقیت دست یافته و از رشد و توسعه برخوردار گردند، قطعا شاهد خسارات جبران ناپذیری خواهیم بود. خساراتی که می‌توانند بر روی پیشرفت اقتصادی، رکورد و در نتیجه ورشکستگی آن بسیار موثر باشند. 


تاثیر دنیای مجازی بر روی پیشرفت اقتصاد کشور

 دنیای مجازی نقش مستقیمی بر روی رشد و توسعه‌ی کسب و کارها دارد. رشد کسب و کارهای مختلف در دنیای مجازی، می‌تواند سبب به حرکت درآمدن چرخه ‌های اقتصاد کشور، گردد. کلاهبردار ی‌ های اینترنتی، می‌توانند بر روی این پیشرفت و رشد اقتصاد کشور، بسیار موثر باشند. در برخی از موارد نیز این کلاهبردارها می‌توانند خسارات جبران ناپذیری را برای اقتصاد کشور به ارمغان بیاورند. 

 

می‌توان گفت که دنیای مجازی یک ابزار کارآمد و مهم برای رشد و پیشرفت کسب و کارها می‌باشد. چه بسا که در این دنیای مجازی، شاهد رشد و پیشرفت بسیاری از کسب و کارها خواهیم بود. در صورتی که کسب و کارهای کوچک و یا بزرگ، به هر طریقی از فعالیت در فضای مجازی امتناع کنند، نمی تواند به پیشرفت و رشد پایدار دست یابند. این امر یک امر بسیار مهم از دیدگاه اقتصاد و جامعه شناسی به شمار می‌رود. 

پارس پندار نهاد کلاهبرداری در فضای کسب و کار را محکوم می کند.

سایر نظرات راجع به کلاهبرداری در فضای کسب و کار

کلاهبرداری در فضای آنلاین برای رشد و پیشرفت کسب و کارها مضر و مشکل ساز است. طبق یک گزارش مستند که کمیسیون فدرال آمریکا در سال 2019 منتشر نمود، کلاهبرداری در کسب و کارهای آنلاین درصد بسیار بالایی گزارش شده است که هم به صاحبان کسب و کار و هم به مصرف کنندگان ضررهایی بزرگی وارد نموده است. در این گزارش ذکر شده است که در کلاهبرداری هایی انجام شده کسب و کارها بیش از 1/9 میلیارد دلار از دست داده اند.

کلاهبرداری در فضای مجازی و دنیای اینترنت برای همه کسب و کارها مضر است. فرقی هم ندارد که کسب و کار مورد نظر کوچک است یا بزرگ، زیرساخت های لازم برای مقابله با کلاهبرداری را دارد یا نه. همه به اندازه ای از این پدیده متضرر می شوند. 

نمونه ای از کسب و کارهای آنلاین کوچک نظیر فروشگاه های کوچک در اینستاگرام را در نظر بگیرید. به نظر ایشان چنین کسب و کارهای کوچکی هم باید مراقب پدیده جعل مدرک و کلاهبرداری در اینستاگرم باشند. به احتمال زیاد صاحبان چنین کسب و کارهایی با فیش های جعلی پرداخت که توسط کلاهبرداران ارسال می شود، روبرو شده اند. حتی ممکن است با بلاگرهایی مواجه شده باشند که تبلیغاتشان بی اثر بوده ولی مبالغ هنگفتی را برای این تبلیغات دریافت کرده باشند. کلاهبرداری هایی به این شکل را تنها بخشی از انواع کلاهبرداری های رایج برای کسب و کارها است و معتقد است که کسب و کارهای بزرگتر باید با کلاهبرداری های بیشتری دست و پنجه نرم کنند. در واقع هر چه اندازه یک کسب و کار بزرگتر شود، میزان سواستفاده و کلاهبرداری از آن کسب و کار بیشتر خواهد بود.

 

جمع بندی

 وجود کلاهبردار ها در فضای مجازی را دارای آسیب های زیادی به کسب و کارها است. در دنیای کنونی که نمی توان بدون اینترنت زندگی کرد و بسیاری از کارها را انجام داد، ایجاد یک بستر مناسب برای استفاده از فضای مجازی در اهمیت بالایی قرار دارد. اینترنت نقشی اساسی در پیشرفت امور اقتصادی ایفا می کند. به وسیله اینترنت می توان بسیاری از کارها را سریع تر و حتی راحت تر انجام داد. بنابراین به هیچ وجه نمی توان نقش اینترنت در دنیای امروز را انکار کرد. اینترنت برای استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا نیز مزیت زیادی با خود به همراه دارد. البته نمی توان انکار کرد که استفاده از فضای مجازی با خطراتی نیز همراه است. بر این مبنا نیاز است که با جدیت بالایی با کلاهبرداری های حوزه کسب و کار برخورد شود تا امکان پیشرفت استارتاپ ها در دنیای آنلاین فراهم باشد.
 

 

سوالات متداول

کلاهبرداری در فضای مجازی چیست؟

کلاهبردار هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند را می توان به نوعی خائن به ایران و ایرانی دانست. کلاهبردارها می توانند اقتصاد کشور را به نابودی بکشانند. چرا که خیلی از کسب و کارهایی که می توانند به آینده اقتصادی کشور کمک کنند، از این کلاهبرداری ها آسیب می بینند.


دنیای مجازی و فضای اینترنت چه نقشی در پیشرفت اقتصادی کشور دارند؟

دنیای مجازی می تواند بسیار زیاد به رشد و پیشرفت کسب و کارها کمک کند. با توجه به این که فضای اینترنت می تواند در زمینه هایی نظیر بازاریابی و فروش به کسب و کارها کمک کند، بهره گیری صحیح از این فضا می تواند رشد کسب و کارها را به ارمغان بیاورد.

کلاهبرداری در دنیای مجازی مضر برای چه نوع کسب و کارهایی است؟

کلاهبرداری در فضای مجازی و دنیای اینترنت برای همه کسب و کارها مضر است. فرقی هم ندارد که کسب و کار مورد نظر کوچک است یا بزرگ، زیرساخت های لازم برای مقابله با کلاهبرداری را دارد یا نه. همه به اندازه ای از این پدیده متضرر می شوند. 

برچسب ها : انتشار دهنده:

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس