آموزش ماساژ بارداری

آموزش ماساژ بارداری

ماساژ درمانی به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی های زیاد و مزمن کمک می کند. در سراسر جهان از این روش به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می شود.

ماساژ بارداری چیست؟

معمولا در طول بارداری و پس از آن، به طور پشت سرهم انجام می شاود. ماساژ بارداری  یک ساعت طول می کشد.

حالت بدن در زمان ماساژ :

برای حرکات پشت بدن یک خانم باردار باید در حالتی قرار بگیرد تا جنین صدمه نبیند پس بهتر است روی پهلوها بخوابد تا ماساژ بگیرد و برای حرکات که روی شکم انجام می دهند بهتر است یک بالشت زیر سر قرار گیرد و ماساژ انجام شود.

 

 

تنظیم اتاق برای ماساژ حاملگی :

اتاق کمی روشن و موسیقی ملایم باشد برخی از درمانگران از موسیقی با ضربان قلب کودک را در پس زمینه استفاده می کنند . برخی از شمع نیز استفاده می کنند خلق و خو و بوی خوب می تواند به مادر کمک کند هر کدام از عوامل که مادر را اذیت می کند را می بایست تغییر داد .

فواید ماساژ در زمان بارداری :

ماساژ مناسب سبب کمک به بدن مادر در رفع مواد زاید حاصل از متابولیسم از طریق سیستم لنفاتیک و گردش خون می گردد و سبب می شود که خستگی کاهش یابد و انرژی بیشتری داشته باشد و با کمک به سیستم گردش خون، ماساژ سبب کاهش فشار روی قلب مادر شده و سبب کنترل بهتر فشار خون در زمان بارداری می گردد. ماساژ سبب کاهش ناراحتی عضلانی مثل اسپاسم سفتی و تنش عضلانی خواهد شد. وسبب افزایش سرعت دفع مواد زائد عضلانی مثل اسید لاکتیک می شود .

ماساژ در دوران بارداری متفاوت از ماساژ افراد دیگر است از این رو متخصصان ماساژور باید با مدرک یا گواهینامه  تخصص در این زمینه را داشته باشند.بزرگترین تفاوت ماساژ خانم های باردار با بقیه  افراد، تفاوت آناتومی یک مادر باردار با افراد عادی است .

                                                                                                 ثبت نام در دوره آموزش ماساژ رفلکسولوژی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس